Proves d'esforç, ecocardiografies i altres...

Proves d'esforç, ecocardiografies i altres...

23 Mar 2017 17:16 #21 per tonivet (Associat/da)
Hola!

Jo realment el que necessito es un certificat medic per a poder fer la marato de Dusseldorf.La  necessito per abans del 9 d'abril I avui he anat al cardioleg pensant que seria suficient.
El cardioleg m'ha dit que no te hores per a fer l'electro i la eco I que  A mes Ells no expedeixen certificats, nomes donen els resultats.
Aixo vol dir que m'haig de fer una prova d'esforç per nassos? I despres em donaran el certificat?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2017 19:12 #22 per xevifisio (Associat/da)
Quan jo vaig necessitar un certificat (fa anus) per fer la mitja marató de París, vaig anar amb un metge de medecina de l'esport. Em va fer prova d'esforç, però NO ecocardio i em va omplir el certificat (paper oficial que vaig comprar a un estanc) al mateix moment.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2017 12:02 #23 per tonivet (Associat/da)

Quan jo vaig necessitar un certificat (fa anus) per fer la mitja marató de París, vaig anar amb un metge de medecina de l'esport. Em va fer prova d'esforç, però NO ecocardio i em va omplir el certificat (paper oficial que vaig comprar a un estanc) al mateix moment.


Gracies xevifisio, doncs t'explico el final de la historia que es una mica surrealista :beurk:.

Just després d'escriure el missatge, vaig a la recepció de la clinica (es una clinica pprivada, pero jo hi vaig perque m'ho cobreix la mutua) i els hi explico el meu problema a veure quina solucio hi ha. La senyora que m'aten em diu que m'esperi un moment que ho consulta amb un doctor que sap del tema. Al cap d'un parell de minuts el doctor em fa passar:

" a ver Toni, asi que quieres un certificado para una prueba deportiva. Cual es?"
"La maraton de Düsseldorf"
"Pues venga, vamos a buscarlo por internet. A ver.. efectivamente, solo te piden el certificado sin pruebas ni nada. Vamos a descargar un certificado medico"
Llavors el paio me l'omple, em posa que m'ha fet ECG, probes d'esforç, ergometria, que no tinc antecedents...
" Hala, ya esta aqui lo tienes. Por cierto si tienes que hacerte alguna prueba de esfuerzo pasate por la clinica XXX que yo las hago alli. Suerte con la prueba"

Jo logicament molt agrait, suposo que la propera prova d'esforç la fare allà, peró em sobta la diferència de criteris a l'hora d'omplir un certificat mèdic, ens hem anat d'un extrem a l'altre  :rofl:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2017 12:22 #24 per Dani (Associat/da)

Quan jo vaig necessitar un certificat (fa anus) per fer la mitja marató de París, vaig anar amb un metge de medecina de l'esport. Em va fer prova d'esforç, però NO ecocardio i em va omplir el certificat (paper oficial que vaig comprar a un estanc) al mateix moment.


Gracies xevifisio, doncs t'explico el final de la historia que es una mica surrealista :beurk:.

Just després d'escriure el missatge, vaig a la recepció de la clinica (es una clinica pprivada, pero jo hi vaig perque m'ho cobreix la mutua) i els hi explico el meu problema a veure quina solucio hi ha. La senyora que m'aten em diu que m'esperi un moment que ho consulta amb un doctor que sap del tema. Al cap d'un parell de minuts el doctor em fa passar:

" a ver Toni, asi que quieres un certificado para una prueba deportiva. Cual es?"
"La maraton de Düsseldorf"
"Pues venga, vamos a buscarlo por internet. A ver.. efectivamente, solo te piden el certificado sin pruebas ni nada. Vamos a descargar un certificado medico"
Llavors el paio me l'omple, em posa que m'ha fet ECG, probes d'esforç, ergometria, que no tinc antecedents...
" Hala, ya esta aqui lo tienes. Por cierto si tienes que hacerte alguna prueba de esfuerzo pasate por la clinica XXX que yo las hago alli. Suerte con la prueba"

Jo logicament molt agrait, suposo que la propera prova d'esforç la fare allà, peró em sobta la diferència de criteris a l'hora d'omplir un certificat mèdic, ens hem anat d'un extrem a l'altre  :rofl:


Que bo !

Jo per correr a Albí també ho demanaven. Vaig a la Seguretat Social, al metge de capçalera, li explico... Posa una cara de "joder que pesats els putus runers" Em fa passar a una sala contigua, em fa un electrocardiograma de 10 segons! Ho mira i diu. Tot perfecte, no et moriràs del cor en els següents minuts. On vols que firmi ?

:rofl: :rofl:


10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2017 12:26 #25 per ERIC (Associat/da)
em sorpren que ho signin els metges amb aquesta facilitat; després si passes algo (que deu no ho volgui), - el autoritzant pq sap  som ha anat tot plegat, però terceres persones no tenen perque saber-ho i algu podria demanar-li responsabilitats al metge que ha signat, jo no ho faria

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2017 12:27 #26 per ruben6 (Associat/da)
Después pasa lo que pasa!  :frown:

MMPs:
2h42 31 Marató - 1h15 21 Mitja - 33:38 10km - 16:16 5km - 04:41 Milla ||09:30 3000m - 04:15.35 1500m - 02:40 1000m - 02:04.50 800m

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2017 13:56 - 24 Mar 2017 13:59 #27 per joregar (Visitant)



Que bo !

Jo per correr a Albí també ho demanaven. Vaig a la Seguretat Social, al metge de capçalera, li explico... Posa una cara de "joder que pesats els putus runers" Em fa passar a una sala contigua, em fa un electrocardiograma de 10 segons! Ho mira i diu. Tot perfecte, no et moriràs del cor en els següents minuts. On vols que firmi ?

:rofl: :rofl:


ostres Dani! vols dir que per la mitja i els 10 Km també fa falta el certificat??!   :arf:
Quan vaig fer la marató vaig haver d'anar a un centre privat, fer prova d'esforç i pagar, però ja em va anar bé.
Però ara estava plantejant-me de fer els 10 Km aprofitant un viatget pel pont, i no em va tan bé tornar a fer la prova...

Si és així, quina diferència de criteris entre països.

17'04" Pista Atletisme Mollet Maig'22
34'40"      Vilafranca Gen'23
1h15'58"   València Oct'22
2h57'49"  València  Dec'19

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2017 14:27 #28 per cachirulo (Associat/da)
El reconocimineto medico deportivo no es una prestacion incluida dentro de la cartera de servicios de la Seguridad Social.
Normalmente yo les comento que tienen que ir a un centro de reconocimineto deportivo. Si luego alli lo firman sin hacer nada es problema suyo. El responsable es el que firma. Ademas tampoco queda muy claro de que tipos de pruebas debrian llevar minimo para firmarlo. En electro de reposo? Un electro,una pba de esfuerzo y un ecocardiograma?. Segun la edad?
Hasta que no este bien claro y con lo que pasa ultimamente,costara mas encontrar un profesional que se moje.(quitando centros deportivos reconocidos)

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2017 16:19 #29 per Sarcel (Associat/da)
A França per cualsevol cursa s'exigeix un certificat mèdic. Però l'unic que els importa es que posi ben clar que ni hi ha cap contra-indicación per la práctica de la cursa a peu en competició.

Cualsevol metge ho pot signar i només et miran una mica i ala, apte!

Sovint els propis organitzadors posan un model de formulari a la web de la cursa i és pot fer servir aquell.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.